7 niezbędnych akordów jazzowych (na gitarę)

Szymon ZeifertAkordy i Chwyty Gitarowe, Jazz32 Comments

Mało co brzmi tak przyjemnie, jak jazzowe akordy na gitarze.

Niestety wielu gitarzystów omija je szerokim łukiem, sądząc że są niezwykle trudne do zagrania.

Tak wcale nie musi być!

W tej lekcji poznasz 7 podstawowych, niezbędnych akordów, dzięki którym zaczniesz grać jazz na gitarze.

Kliknij wideo i zobacz lekcję:

Poniżej zamieszczam diagramy użyte w lekcji:

Jeśli lekcja się podobała lub masz pytania to skomentuj poniżej. Jestem ciekaw co o tym myślisz.

(UWAGA: Interesuje Cię granie jazzu? W takim razie prawdopodobnie spodoba Ci się zbiór 40 jazzowych zagrywek. Kliknij TUTAJ i zobacz go)

jazzowy-niezbednik-poziom

32 Comments on “7 niezbędnych akordów jazzowych (na gitarę)”

  1. Powinieneś na diagramach akordów zaznaczać których strun nie należy grać (zwykle oznacza się to przez X obok struny)

    1. Dzięki za sugestię, aczkolwiek wydaje mi się to zbędne: należy grać tylko zaznaczone struny, a tym samym pozostałych należy nie grać.

  2. Brawo Szymonie! Kolejny raz szanując nasz i swój czas, dołożyłeś cegłę do budowy katedry muzyki!
    Dzięki! Będzie co ćwiczyć w święta! Więcej takich!
    Pozdrawiam serdecznie!

  3. A żeby to było śmieszne to gram to na takiej małej gitarce klasycznej Mini M firmy Cordoba 🙂 musiałem coś kupić żeby grać bo sprzedałem miesiąc temu Gibsona i za dwa tygodnie po 6 miesiącach czekania wezmę swojego wymarzonego SUHRa do ręki 🙂

    1. Super, że od razu wykorzystujesz to w praktyce. Gratuluję Suhra! Jestem ciekaw jak się będzie na nim grać 🙂

      1. Właśnie odebrałem pierwszego – Suhra Alt T Pro Rosewood!!!! Matko jakiż to jest cudny instrument!!! Ma dwa Tornbuckery i przełącznik 5 pozycyjny. Mega brzmienie i niewyobrażalny komfort 🙂 I ten absolutnie obłędny kolor SEAFOAM GREEN 🙂
        Za dwa tygodnie odbieram Suhr Classic Antique i wtedy już będę w niebie 🙂

        Oczywiście gitary same grać nie będą, także w idealnym czasie znalazłem Twoją stronę wykupiłem kurs Jazz Totalny i teraz mam co robić 🙂 Już po paru godzinach spędzonych z Twoim kursem i paru godzinach poświęconych na ćwiczeniach wiem, że pieniądze z pewnością nie poszły na marne 🙂 Bardzo podoba mi się Twoje motto i zacząłem go stosować. Nie marnuję już czasu na granie i ćwiczenie rzeczy które mi wychodzą i które znam 🙂 Wchodzenie do swojego małego ogródka może się szybko znudzić, nawet jak się w nim ma bardzo ładne roślinki, kwiatki i się o niego dba. Ogródek pozostaje ogródkiem. Teraz wszedłem w dziką dżunglę i to jest dopiero jazda bez trzymanki 🙂

        Pozdrawiam serdecznie
        Tomek

        1. No to pozazdrościć gitar! 🙂 Powodzenia w przedzieraniu się przez dżunglę, a w razie pytań – śmiało pisz.

  4. Fajnie 🙂 Do każdego trzymanego akordu dodałem jeszcze po kilka dźwięków i powstała nawet całkiem fajna linia melodyjna z podkładem 🙂 całkiem przyjemnie – całość oczywiście grana palcami 🙂

  5. Witam Panie Szymonie: Dużo, przez wiele lat słuchałem George Bensona, mam jego wiele płyt i jestem gitarzystą,to był i jest wzorcowy gitarzysta dla mnie który ma swój styl i specyfikę grania,. Można mnie zbudzić w nocy ,a wiem że ,to on gra jakiś numerek i przez te lata obcowania z tym gitarzystą gram podobnie: Oczywiście nie tak jak Benson ,bo on jest tylko jeden; Ale wiele riffów mam ogranych i osłuchanych,ale niestety wiele rzeczy gra tak że jest nie do zagrania, .Jest to mój idol gitarowy ,ponieważ u Bensona liczy się melodyka i interpretacja; Ten gość gra z duszą.

    1. Witam Panie Jurku. Super, że ma Pan swój wzór. Polecam mimo wszystko słuchać także innych muzyków, żeby nie zamknąć się w jednej stylistyce czy podejściu do grania.

  6. Dzięki Szymonie za te lekcje .Grałem 40 lat temu na gitarze w zespole i teraz wracam do podstaw bo trochę sie zapomniało no i brak kontaktu z gitarą przez parę ładnych lat robi swoje Mam 68 lat Jestem z Krakowa.
    Kupiłem Ibaneza 93 rok po malym remoncie dostał z powrotem duszę. Super gitara.Proszę o cierpliwość do mnie, bo pracuję i trochę mam mało czasu na ćwiczenie ale stopniowo pomału zabieram się do roboty.Super lekcje bardzo przystępnie przedstawione praktycznie.Nie zawsze ćwiczę ale dużo słucham. Teraz biorę się do roboty.Pozdrawiam Janusz.

    1. Super, że wracasz do grania i moje lekcje są w tym pomocne. Gitara z 93 roku to jest coś! 🙂 Jeśli będziesz miał jakieś pytania, to śmiało pisz.

  7. Jako samouk bazowalem na dzwieku, który słyszę a teraz poznałem nazwę i zastosowanie. Dzięki za kolejną potrzebna lekcję.
    Pozdrawiam
    Krzysiek

  8. Nasuwa mi się jedno powiedzenie „Nie po to Bóg wymyślił fermentacje abyśmy wodę pili” i tak sobie myślę „Nie po to Bóg wymyślił jazz abyśmy go nie grali”. Wiem , że łatwo nie będzie ale podejmę ten temat.

    1. Jazz rzeczywiście jest dość wymagający pod względem warsztatu muzycznego, ale warto włożyć ten wysiłek.

  9. Kolejna fantastyczna lekcja!
    Minimum formy, maksimum treści.
    Pomimo tego że znałem te akordy już wcześniej, dopiero ta lekcja pokazała mi jak płynnie się nimi posługiwać.
    Dziękuję!

    1. Oczywiście nie ma oficjalnej klasyfikacja na jazzowe, rockowe czy jakieś inne akordy. Chodzi po prostu o akordy, które są często używane w jazzie.

  10. Początek jak zwykle pod górkę, ale nie ma takiej góry z której po wejściu nie dało by się zejść.
    Trochę ćwiczeń i dało radę. Dobra odskocznia od tradycyjnego cieniowania . Pozdro dla prowadzącego i wszystkich „wioślarzy”

    1. Jeśli wcześniej nie grało się tego typu akordów, to może to chwilę zająć, ale warto – poza brzmieniem, jest to dobre ćwiczenie na sprawność palców.

  11. Dla tych,którzy nie próbowali – to naprawdę da się zagrać a satysfakcja nie do opisania. Polecam z własnego doświadczenia – trochę cierpliwości . Kosteczka wszystkim adeptom i prowadzącemu.