Jak zagrać pentatonikę na gitarze (schemat #1)

Szymon ZeifertImprowizacja na gitarze7 Comments

„Pentatonika” to chyba najczęściej używane słowo przez gitarzystów.

Wszyscy o niej mówią, wszyscy ją grają.

Nie bez powodu: jest to bardzo ważna skala. Od niej większość gitarzystów zaczyna swoją przygodę z graniem solówek.

Jeśli dopiero stawiasz swoje pierwsze kroki i nie wiesz jeszcze jak ją zagrać, to zobacz tę lekcję:

Masz jakieś pytania? Napisz w komentarzu.

Jeśli chcesz od podstaw poznać pentatonikę: czym jest, jak ją stosować, jak grać ją w innych tonacjach itp. to polecam Ci ten bezpłatny poradnik: „Pentatonika: poradnik dla początkujących”.

7 Comments on “Jak zagrać pentatonikę na gitarze (schemat #1)”

  1. Szymon bardzo fajnie ale mam jedno pytanie odnośnie prawidłowego kostkowania. W jaki sposób powinno się kostkowac zaczynając od struny E1 ruch do góry a następnie na dół i tak analogicznie na kolejnych strunach czy może ruch na dół i do góry ? Pytam bo jest to chyba ważne jak zaczynasz coraz szybciej grać solowo. Dzieki

    1. Zaczynasz od uderzenia w dół, a następnie w górę. Jest to kostkowanie naprzemienne i większość rzeczy w tej sposób powinieneś grać.

  2. Andrzej Więckowski

    Szymon, każda Twoja lekcja jest OK. Brakuje mi jednak zapisu nutowego i tabulaturowego. Czy Mógłbyś to zamieszczać ?

    Pozdrawiam
    Andrzej