Co to superpozycje pentatoniki?

Szymon ZeifertImprowizacja na gitarze4 Comments

Superpozycje pomogą Ci grać na całym gryfie gitary, a nie tylko małym fragmencie.

Nazwa brzmi trochę złowrogo, ale w praktyce są one bardzo proste.

W tej lekcji zobaczysz czym są i jak możesz je zastosować w swojej grze:

Jeśli masz jakieś pytania, to śmiało pisz w komentarzach.

(UWAGA: Chcesz swobodnie poruszać się po CAŁYM gryfie gitary? Zobacz darmowy poradnik „5 superpozycji pentatoniki”)

4 Comments on “Co to superpozycje pentatoniki?”

  1. jak zrozumiałem superpozycji w skalach modalnych jest 7. Od każdego stopnia skali jońskiej budujemy superpozycje. 1 stopień skala jońska (na przykład ) G , 2 stopień skala dorycka A, 3 stopień skala frygijska B, 4 stopień skala lidyjska C, 5 stopień skala miksolidyjska D, 6 stopień skala eolska E, 7 stopień skala lokrycka F#. Dobrze myśle ? czy tych superpozycji jest więcej?

    1. Trochę mieszasz dwa pojęcia. Superpozycje to schematy skali na gryfie. Skale modalne to skale i każdą z nich możemy zagrać w wielu miejscach na gryfie. W praktyce, wystarczy znać 5 schematów/superpozycji każdej skali, aby móc ją grać na całym gryfie.

    1. Tak. Jeśli nauczysz się 5 schematów skal modalnych, będziesz w stanie zagrać je na całym gryfie.