Uniwersalna zagrywka na pentatonice

Szymon ZeifertImprowizacja na gitarze, Zagrywki gitarowe41 Comments

uniwersalna zagrywka na pentatonice

Dobrych licków na pentatonice nigdy za wiele! 🙂

W tej lekcji poznasz dość prostą, ale przydatną zagrywkę.

Kliknij teraz wideo i zobacz lekcję „Uniwersalna zagrywka na pentatonice”.

zagrywka pentatonikaPodkład:

Aby pobrać podkład, kliknij TUTAJ prawym przyciskiem myszki.

Skomentuj proszę poniżej i napisz w jakim stylu zagrywki najbardziej Cię interesują (pomoże mi to tworzyć kolejne lekcje).

(UWAGA: Kurs Formuła Pentatoniki pokaże Ci jak w 3 prostych krokach opanować pentatonikę na całym gryfie gitary. Kliknij TUTAJ i zobacz szczegóły)

41 Comments on “Uniwersalna zagrywka na pentatonice”

  1. Witaj Szymon bardzo podoba mi sie sposob w jaki przekazujesz Nam wiedze i probuje to po trochu przekladac na moje treningi mam tylko maly problem -moja gitara nie korzysta z pradu tzn.mam gitare klasyczna ale tez staram sie jak najwiecej wydobyc z mojego kochanego instrumentu jednak zagrywki musze kombinowac na moj sluch bo strun nie podciagne ;+) Z gitara mam do czynienia ponad 25 lat ale nie gralem codziennie . Pozdrawiam i ciesze sie ze Dzieki Tobie moge sie douczac .

    1. Witaj Jarosław. W przypadku podciągnięć, rzeczywiście musisz zmodyfikować zagrywkę. Możesz zobaczyć, czy nie uda się zamiast tego zrobić slide/glissando. Na szczęście same zasady grania, schematy itp. są identyczne na gitarze klasycznej jak elektrycznej.

  2. cześć mistrzu, a rozpisałbyś tę część poza zagrywkową którą grasz na początku po drugim powtórzeniu (zjazd slidami w dół?) Pliz 😉

    1. Cześć Konrad. Na youtubie jest opcja zwalniania nagrania – spróbuj sam rozpisać 🙂 To dobre ćwiczenie słuchu (choć w tym przypadku możesz sobie także pomóc wzrokiem). Jako podpowiedź dodam, że jest to poruszanie się w górę i dół po pentatonice E moll

  3. Kłaniam się serdecznie.Duze dzięki za wspaniałą podróż po meandrach gry na gitarze i olbrzymi żal że nie mogłem z tego korzystać 60-t lat temu.Jeszczeraz serdeczne dzięki i prośba o jeszcze.Ponawiam pytanie czy można nabyć opracowanie 28 godzin.kursu podzielone na trzy części? Pozdrawiam.

  4. Cześć Szymon,

    czy możesz podać chwyty do podkładu muzycznego
    i w jakiej tonacji jest podkład muzyczny

    – Rafał

    1. Cześć Rafał,

      akordy to Em C G D. Tonacja E moll (stąd używamy pentatoniki E moll).

  5. Szmon, sledze twoje lekcje od jakiegoś czasu i jestem pod wrazeniem są swietne.
    Problem polega na tym ze nie mieszkasz w Warszawie bo chetnie bym zapisal sie do cibeie na zajecie idywidualne.

    1. Cześć. Dzięki za miłe słowa i cieszę się, że materiały się podobają. Niestety i tak nie udzielam indywidualnych lekcji z powodów czasowych. Zachęcam natomiast do zapoznania się z dostępnymi kursami.

  6. Szymon! Dopiero teraz wpadłem na te lekcje! Świetne! Mam prośbę: podłączysz link do ściągnięcia podkładu? Będzie łatwiej improwizować bez konieczności odpalania strony. 🙂

  7. Cześć, dzięki za kolejny prezent.
    Ćwiczę na elektroakustyku i o ile berding jako tako wychodzi , to pull-off nie brzmi.
    Na razie nie przewiduję zakupu innej gitary. Jeżeli możesz, to napisz czego nie powinnam oczekiwać, przy moim sprzęcie.
    Aktualnie pracuję nad Skrzynka Narzędziową #2. Opanowanie całości gryfu zajmuje mi więcej czasu niż się spodziewałam. Przeskakuję do lekcji z superpozycji
    Pozdrowienia
    Jadzia (też Dziecko-Kwiat)

    1. Pull off jak i hammer on mogą być trochę trudniejsze na elektro-akustyku, ale z pewnością są do wykonania. Oczywiście na elektryku z mocnym przesterem wystarczy minimalnie dotknąć struny i już wydaje dźwięk – tutaj będzie potrzeba trochę więcej siły.

      Tak więc nie zniechęcaj się tylko cierpliwie ćwicz, a już niedługo zacznie Ci to wychodzić! 🙂

  8. Poproszę coś metalowego, np.: lekkie i ciężkie dla przykładu 🙂 do nauczenia w „kilka sekund” aby zaimponować publice 🙂

    1. Aby zaimponować publice, proponuję nauczyć się grać jazz 🙂 A tak na poważnie to postaram się zrobić też lekcję metalowej zagrywki.

  9. Cześć Szymon ,fajna zagrywka ,faktycznie fraza podobna do metaliki. Narazie muszę na nowo ustawiać komputer ,bo pokasowało mi programy i hasła.Pomimo danych dostępowych nie mogę się zalogować do instrukcji improwizacji ,formuły pentatoniki ,i panelu klienta .Ale naszczęście trochę odzyskałem ,dobrze bo mam co ćwiczyć .Dzięki za lekcję , pozdrawiam .

      1. Witam.Oczywiscie wszystko co robisz ma jakis sens,i dziala pozytywnie na poziom improwizacji na gitarze….Oczywiscie ogromna role gra Twoje wyksztalcenie,i naprawde 40 lat temu dalbym wiele aby miec takie materialy….no ale niestety to byly inne realia….Piszesz ze mozna zglaszac propozycjie, co pomoze Ci w tworzeniu nastepnych lekcjach.Tak wiec probowalem odwzorowac jedno solo ktore gra Eric Clapton,ale jakos nie moge sobie z tym poradzic….Jesli masz ochote to pomoz mi,prosze z ta kombinacja.Na YT jest piosenka”Sheryl Crow &E.Clapton Tulsa Time (live 2007) with Albert Lee and Vince Gill”Chodzi o 4 minute i45 sekunde gdzie Eryk gra solowke.Jest tam fajna kombinacja ,i jak sadze mozna ja wykorzystac w roznych sytuacjach.Pozdrawiam Marek J.

    1. W Instrukcji Improwizacji jest trochę zagrywek, ale zagrywki to nie jest główny element kursu.

  10. Ucząc grać poprawnie popowe zagrywki, otwierasz ludziom drzwi w dowolną stronę muzycznego świata.
    Po paru miesiącach z Twoimi lekcjami, Metalica wydaje mi się być tylko Bluesem pomieszanym z nadmiarem testosteronu a nie szczytem gitarowej magii.
    I bardzo dobrze, bo dzięki temu chcę WIĘCEJ!!

  11. Hej Szymon! „Spotykamy się już od kilku miesięcy i ciągle mnie czyś fajnym częstujesz (oczywiście oprócz kursów) dzięki. Obecnie mozolnie pracuję nad Bluesem Totalnym ale zawsze chętnie w ramach odskoczni poćwiczę coś na dokładkę.Traktuję to jako spotkanie towarzyskie z kimś kto też ma lekkiego muzycznego świra. Chyba Cię nie uraziłem , jeśli tak to przepraszam ,jestem z pokolenia ”dzieci kwiatów” a wiesz jakie to były kwiatki. No to gramy. Pozdrawiam.

  12. Witaj Szymon. Chciałbym zasugerować pewne zagadnienia dotyczace: chord tones , powiązania pomiędzy skalami np: pentatoniką molową durową, czy skalą mixolidyjską czy też dorycką
    (nazwijmy to: skale podstawowe) a pasażami akordów (czyli chord tones) do układania melodyjnych fraz. Dalej -„umiejętność „czytania gryfu”, widzenia pozycji, akordów (czyli chord tones), przewrotów akordów, . Wydaje się że te umiejętności są niezbędne do „poprawnego grania”. Oczywiście mam na mysli blues, rock, jazz-rock, a więc nie jakieś rozbudowane formy akordów tylko bazowe (dur, moll, septymowe). Gdybyś był zainteresowany to mogę podać przykładowe, zanlezione w internecie strony, które traktują o tych zagadnieniach, ale mimo tego nie są one do końca jasne. Piszę o tym, czego sam się uczę i co mnie ineteresuje. Pozdrawiam.

    1. Witaj Mariusz. Są to rzeczywiście ważne tematy, ale też bardzo obszerne – na pewno nie na taką 3 minutową lekcję. Traktuję o tym w kursach, ale pomyślę również jak mogę to „ugryźć” w takiej krótszej formie.

    1. Rzeczywiście bardzo podobne do jednej z fraz z początku Nothing Else Matters. Nie skojarzyłem wcześniej 🙂

  13. Witam,właśnie tego typu solówki chciałbym się nauczyć 🙂 Ogólnie to na początek przygody gitarowej zaczynałem zagrywać Rammsteina 😀

    1. Ok, dzięki za informację. Postaram się co jakiś czas wrzucać tego typu zagrywki. Ja zaczynałem od Metalliki no i popatrz …uczę teraz popowych zagrywek 🙂