Zobacz jak łatwo zmienić pentatonikę w piękną solówkę

Szymon ZeifertImprowizacja na gitarze26 Comments

Grasz nudne solówki?

Poznaj prostą sztuczkę, dzięki której od razu zaczniesz tworzyć ciekawsze frazy na pentatonice.

Nie jest to nic trudnego: polega tylko na przestawieniu kilku dźwięków. Już za kilka minut będziesz w stanie to zagrać.

Ta „sztuczka” było dla mnie pomocna i myślę, że również Tobie się przyda. Demonstracja na początku pozwoli Ci ocenić, czy jest to coś czego potrzebujesz.

Tak więc kliknij filmik i zobacz lekcję: „Zobacz jak łatwo zmienić pentatonikę w piękną solówkę”:

Diagramy użyte w lekcji:

(Jeśli nie znasz wszystkich superpozycji pentatoniki, to jak najszybciej je opanuj. Możesz to zrobić z tego bezpłatnego poradnika: „5 superpozycji pentatoniki”)

Koniecznie daj znać w komentarzu, jak to się sprawdza w Twojej grze! 🙂

26 Comments on “Zobacz jak łatwo zmienić pentatonikę w piękną solówkę”

  1. Półtora roku temu kupiłem gitarę i zacząłem się na niej uczyć grać. Po roku, kiedy opanowałem podstawowe chwyty i nauczyłem się kilku ulubionych kawałków na otwartych strunach, zauważyłem, ze nie rozumiem podstawowych zasad dotyczących dźwięków na gryfie, itp, nie wspominając o własnych improwizacjach.
    Dzięki Twoim lekcją widzę wykorzystanie teorii w praktyce.
    Nie jest łatwo, ale też nikt tego nie obiecywał… 🙂 Staram się codziennie poświęcić od 0,5 do 1h na ćwiczenia.
    Od dwóch tygodni jestem w kursie „Jak improwizować na całym gryfie” i obecnie zacząłem 9 lekcję.
    Dziękuję i wierzę, że dzięki Twoim lekcją, otworzy się kolejny etap w mojej nauce gry na tym wspaniałym instrumencie.

  2. Bardzo prosty trick a potrafi niesamowicie rozwinąć. Początkującemu jak ja pomaga uwierzyć ze można zagrać coś przyjemnego dla ucha.

  3. Dzięki wielkie za Twoje lekcje. Od dawna grałem na gitarze akustycznej z wykorzystaniem harmonii jazzowej, ale dzięki Twoim zwięzłym i krótkim lekcjom (jak większość ludzi nie mam zbyt wiele czasu) na nowo odkrywam piękno gitary elektrycznej i jej możliwości w aranżowaniu utworów.

  4. Kiedyś grałem na Basie w zespole szkolnym, lecz słabego miałem mistrza :), po paru lekcjach tutaj już wiem wiecej 🙂
    Pozdrawiam serdecznie

  5. Witam Wszystkich.Śledzę lekcje Szymona od dłuższego czasu,kiedyś właśnie wspominał, że są różne tzw paterny do ogrywania skal i według tego można właśnie tworzyć takie fajne zagrywki.Bardzo Ci dziękuję Szymon, oby tak dalej.

  6. Proste, a fajne 🙂 Zresztą na podobnej zagrywce zbudowany jest cały główny motyw do „billy jean”, więc jest moc!