Spodobają Ci się!
Wprowadź do swojej gry na gitarze te dwie zagrywki bluesowe…
…a Twoja improwizacja natychmiast stanie się ciekawsza.
Pierwsza zagrywka wygląda tak:
Na poniższym wideo gram tę zagrywkę w normalnym oraz wolnym tempie:
Fraza ta zbudowana jest na pentatonice A moll z jednym dodanym dźwiękiem ze skali A moll naturalnej (inaczej eolskiej) – mowa o dźwięku H (B w notacji amerykańskiej) na 7. progu 1. struny.
Jako ozdobnik zagrany jest także dźwięk A# na 6. progu 1. struny.
Dla przypomnienia zamieszczam diagram tego schematu pentatoniki molowej:
Druga zagrywka jest zbudowana na pentatonice A dur. Myślę, że po usłyszeniu nagrania od razu wyczujesz różnicę w klimacie – jest po prostu bardziej “wesoła”.
Mieszanie pentatoniki durowej z molową to świetny zabieg do grania bluesa…
…ale to nie temat tego artykułu. Tak więc wróćmy do naszej zagrywki.
(UWAGA: Chcesz poznać 3 bluesowe zagrywki, które od razu będzie mógł zastosować? Kliknij TUTAJ i zobacz bezpłatną lekcję)
Oto schemat pentatoniki durowej, który wykorzystuję:
Sama zagrywka wygląda w ten sposób:
W wideo poniżej zobaczysz jak gram tę zagrywkę:
Obie te zagrywki pasują do bluesa w A, chociaż opierają się na innych skalach, mają inny charakter oraz są zagrane w innych rejonach gryfu.
Właśnie taka różnorodność jest tym, co nadaje dłuższej solówce świeżości i utrzymuje zainteresowanie słuchaczy.
Koniecznie opanuj teraz te dwie bluesowe zagrywki, a Twoja gra na gitarze zrobi krok do przodu!
Napisz proszę poniżej w komentarzu jak podobają Ci się te frazy muzyczne oraz na jaki temat chciałbyś, abym przygotował dla Ciebie kolejną lekcję.
(UWAGA: Chcesz poznać 3 bluesowe zagrywki, które od razu będzie mógł zastosować? Kliknij TUTAJ i zobacz bezpłatną lekcję)