Jak stworzyć stylowy akompaniament na gitarze …bez grania akordów

Szymon ZeifertAkordy i Chwyty Gitarowe34 Comments

stylowy akompaniament

Wiesz, że można zagrać stylową partię rytmiczną bez użycia ani jednego akordu?

Co więcej: w niektórych sytuacjach będzie to znacznie lepiej brzmiało!

Jak i kiedy to stosować? Kliknij wideo poniżej i zobacz lekcję.

Podkład:

Skomentuj poniżej.

(UWAGA: Chcesz poznać więcej tego typu chwytów i nie tylko, aby wprowadzić swoją grę akordową na nowy poziom? Kliknij TUTAJ i zobacz demonstrację kursu Rytmiczna Skrzynka Narzędziowa 2)

 

34 Comments on “Jak stworzyć stylowy akompaniament na gitarze …bez grania akordów”

  1. Czy mogę prosić o możliwość pobrania tego podkładu. Granie / ćwiczenie przy komputerze jest dla niektórych kłopotliwe.

  2. Szymon,
    Fajny riff. Ma duży potencjał 🙂
    Zastanawiam się jak z jego wykorzystaniem zbudować podkład pod całą piosenkę, która ma zwrotki i refren. Ok to pasuje do zwrotki. A co zagrać w refrenie, żeby nie było bardzo monotonie? Może zaproponujesz coś 🙂

    thx

    1. Uzupełniając.
      Widzę dwie opcje:
      – można ogrywać poszczególne akordy w piosnece, z wykorzystaniem trego riffu. Ale raczej żeby były “wolno zmiennne”.
      – lub grać tą zagrywkę w jednej tonacji – tonacji piosenki (np. samą zwrotkę i/lub refren).

      Szymon, co Ty na to? Może podrzucisz jakieś przykłady wykorzystania tej zagrywki 🙂

      thx

      1. Witaj,

        prosta odpowiedź na Twoje pytanie to: można zagrać cokolwiek 🙂

        Twoje pytanie jest bardzo ogólne i są dziesiątki sposobów na akompaniament: każdy można by tutaj wykorzystać.

        Można zagrać otwarte akordy; bardziej rozbudowane, “jazzowe” akordy z funkowym biciem; inny soulowy/r&b riff; rockowe akordy na przesterze; nic nie grać; itp.

        Nie ma jednego algorytmu na udany akompaniament.

  3. Dzień dobry,
    Chciałbym ze swojej strony podziękowac panu Szymonowi za kolejną, ciekawą lekcję.
    Jestem pod dużym wrażeniem dotychczasowych dokonań pana Szymona i swoich (choć dużo mniejszych ze względu na brak czasu) w zakresie nauki gry na gitarze. To dzięki temu kursowi uczę się grać i stale, choć wolno powiększam swoje umiejętności.
    Do pozytywów tej lekcji i innych kursów zaliczam:
    1. Profesjonalizm „internetowy”. Dobrą stronę www. Umiejętne stymulowanie i przypominanie drogą mailową. Dobrą oprawę graficzną. Bezproblemowe działanie strony i dobrą zawartość (schematy, tabulatory, podkłady)
    2. Co by nie powiedzieć – dobry marketing. Promocje. Reklamy. Zniżki dla kupujących klientów. A to, że to kosztuje – no cóż – tak powinien zarabiać specjalista, który ma pomysł na siebie i pomysł na pracę. To nie jest działalność charytatywna i musi być wynagradzana. Dla chętnych oczywiście i bez nadmiernego narzucania.
    3. Róznorodność tematyki – nie wszystko już poznałem ale i tak widzę, że są poruszane tematy teoretyczne (wg mnie to bardzo dobrze) jak i praktyczne. Czego można oczekiwać więcej? Poza różnymi pomysłami gratujuję również pomysłów okazyjnych np. z okazji świąt.
    4. Przygotowywanie się do zajęć – studio, notatki, powtórki, słowa zachęty – bardzo ważne.
    5. Dbałość o wygląd i język – choć czasem nie udaje się uniknąć przejęzyczeń i drobnych błędów – to to nie jest rażące. Wynika raczej z tremy i sprawia, że widzimy tu normalnego człowieka.
    Bardzo dziękuję jeszcze raz. Na pewno zakupię kolejne lekcje ale najpierw muszę opanować te dotychczas zakupione.
    Z poważaniem,
    Jacek Z.

    P.S. O ile mało mam uwag krytycznych dotyczących pana Szymona 😉 to w postach od niektórych użytkowników razi napastliwość i wulgarne słownictwo (mimo, ze wykropkowane). Po co to? Więcej luzu i życzliwości.
    Prosta zasada – krytykujesz? – co proponujesz? Zrobiłeś coś lepiej? – pokaż – pochwalimy. Chcesz kursu – zapłać. Nie chcesz kursu – nie płać i nie oglądaj.
    Miłego grania wszystkim życzę,
    JZ

    1. Dziękuję za komentarz i miłe słowa.. Staramy się cały czas rozwijać, rozpatrywać różne sugestie oraz uwagi i wprowadzać stosowane zmiany. Tak więc jestem otwarty na konstruktywną krytykę (sam nie jestem ze wszystkiego zadowolony).

  4. Witam,

    Komentarz do Mario, tak się składa, że zakupiłem kilka kursów i jeszcze nigdy nic mi nie zniknęło. Wszystkie bonusy są cały czas dostępne i bez zarzutów funkcjonują. We wcześniejszym okresie pojawiły się jakieś drobne problemy natury technicznej ale po zgłoszeniu zawsze były rozwiązywane na moją, czyli kupującego korzyść. Co do merytorycznych wartości samych lekcji, nie mam kwalifikacji by je oceniać, ale wyjdż z cienia stwórz własne, pokaż, zaprezentuj ludzie ocenią……….i kto wie.

  5. Super lekcja ,mnie osobiście pasuje prosty przekaz bez zbędnej teorii i terminologi , gdyż pozwala to skoncentrować się wyłącznie na graniu ,które powinno sprawiać przyjemność . A gibola masz faktycznie fajnego 🙂
    pozdrawiam

  6. Ale przecież jesli tacy wymiatacze- wioslarze są na tym swiecie to po jaki ch….j tu zagladaja??? Nie pasuje lekcja to s…..j jeden z drugim!!! Sie k…a santanów i innych hetfildów narobiło…. Mama szklanki sprzedała po babce i mese kupila??? Ucz Szymon dalej nie Zwracaj uwagi na debilstwo!!!

  7. Witam!
    Wszystko co proponujesz w lekcjach jest naprawdę fajne i przydatne.
    Tylko dziwią mnie wypowiedzi ludzi którzy pewnie nie potrafią wiele zagrać a piszą jakieś bezsensowne wywody!
    Nikt grający i cieszący sie z grania nie pisałby takich bezsensownych wywodów.

  8. Super lekcja. Czasami sporo mówisz, ale dla początkujących jest to wręcz zalecane. Każdy z nas jest lub conajmniej był początkującym. 🙂

    1. Dzięki. Cieszę się, że lekcja się podoba. Oczywiście zawsze dla kogoś dany materiał będzie zbyt prosty, a dla kogoś innego ten sam materiał będzie niesamowicie trudny. Wszystkim się nie dogodzi… 🙂

  9. Popieram to co napisał Dominik, Szymon proponuję abyś określił dla jakiego stopnia zaawansowania są to lekcje. Gitara w lekcji wprowadzającej rzeczywiście brzmi jak rozstrojona. Oglądam twoje propozycje i jakoś nie widzę w twoim graniu pasji, w lekcjach też wszystko takie suche, piosenka z trzema chwytami harcerskimi… po przejściu na “barowe” każdy staje się profesjonalistą 🙂 . Coraz bardziej mam wrażenie że sprzedajesz kit, co chwila to samo, do tego znikające promocje, jak coś kupisz, to jak na drugi dzień nie wejdziesz to tracisz bonusy czy inne materiały do lekcji .

    1. Witaj,

      przykro mi, że lekcja się nie podoba. Trudno określić czy np. ta lekcja jest dla początkujących czy średnio-zaawansowanych – każdy inaczej określa swój poziom. Postaramy się jednak jakoś to poglądowo określać.

      Co do niestrojenia to może ja mam coś ze słuchem, ale nie wydaje mi się, aby gitara nie stroiła – stroik też to potwierdził przed nagraniem.

      Nie rozumiem co masz na myśli pisząc ” po przejściu na „barowe” każdy staje się profesjonalistą”. W tej lekcji nic nie mówię o graniu barowymi akordami.

      Jeśli chodzi o kursy to z tego co widzę ani jednego od nas nie kupiłeś, więc pozwól że nie będę się ustosunkowywał do Twojej opinii na ich temat, jeśli nawet ich nie posiadasz. Co do promocji to robimy jedną, maksymalnie dwie w roku.

      Chciałbym zrozumieć co masz na myśli i wprowadzić poprawki do naszej strony i materiałów, ale naprawdę nie wiem o co konkretnie Ci chodzi.

      Niemniej jednak życzę powodzenia w rozwoju w grze na gitarze,
      Szymon

    1. Dzięki. Podkład celowo jest bardzo pusty (tylko bas i perkusja), aby móc do niego grać samemu akompaniament.

  10. Powiem tak, wszystkie lekcje które do tej pory widziałem są super, zatrzołem uczyć się gry na gitarze elektrycznej całkiem niedawno zawsze myślałem że to nie jest dla mnie ponieważ mam problemy z palcami i grę na gitarze traktuje jako swoistą rechabilitacje (miałem poważnie połamane palce) dzięki twoim lekcją mimo że palce bolą nauczyłem się już kilka skał, pentatonic, umiem już po woli zagrać maly akompaniament no i ruchliwość palców się polepszy łatwo, lekcje są extra a malkontęci bedą wszędzie więc się nie przejmuj ta lekcja przyda się każdemu,

    1. Dzięki Dariusz za miłe słowa. Przykro mi z powodu kontuzji – super, że jest już coraz lepiej!

  11. Dzięki Szymon, staram się ćwiczyć regularnie od 3 miesięcy po długiej przerwie i efekty czasem mnie zaskakują. Po prostu coś się odblokowało, w miarę szybko potrafię określić tonację i tak po prostu sobie coś dograć, proste rzeczy, ale różnorodne i przede wszystkim pasujące. Coraz częściej dźwięk, o którym sobie pomyślę “wskakuje pod palec”. To tak dla wszystkich, którzy podchodzą sceptycznie do prostoty ćwiczeń itp. Chyba właśnie tutaj tkwi sekret + oczywiście systematyczność. Pozdrowienia.

  12. Bardzo ciekawa lekcja, choć niełatwa (nie dla zarozumialców, którzy grają na “gibolu”). Dziękuję Szymon i pozdrawiam.

  13. Stary, co Ty starasz sie sprzedac tymi ,,lekcjami,,? Fajnego masz gibola, ale nastroj go i moze nie pokazuj ludziom gdzie stawiac trzeci palec, tylko daj cos wiecej…. ktos Ci za to placi, czy tak z nudow sie bawisz? Nie gadaj o oczywistosciach, ogladam enty filmik, ktory nic nie da komus, kto bawi sie gitara dluzej niz kilkanascie miesiecy. A jesli to sa rzeczy skierowane do ludzi ktorzy dopiero co zaczynają to powiedz o tym. Moze jakies oznaczenia stopnia zaawansowania?

    1. Przykro mi, że lekcje się nie podobają. W takim razie po prostu ich nie oglądaj.

    2. trochę luzu – nie wszyscy odbiorcy są geniuszami. Ja na przykład uważam że zawsze warto spojrzeć na granie, tym bardziej że jest wykonywane przez profesjonalnego muzyka. Szymonie nie zwracaj uwagi na malkontentów. W końcu to nie jest warsztat dla studentów konserwatoriów.

      1. Dzięki Krzysztof. Już zbyt długo to robię, żeby nie nauczyć się, że nigdy do wszystkich się nie trafi i nie każdy będzie zadowolony (była to niestety bolesna emocjonalnie nauka…)

      2. Popieram ! Jestem z Tobą Krzysztof ! Luz i kultura to dewiza” kwadransu” komu tego brakuje niech się “wypisze” a my gramy z Szymonem nadal. Pozdrawiam z Heard Rockowego klubu w Barcelonie gdzie zakupiłem sobie kosteczki do gitary. Polecam odwiedzenie tego miejsca : gitara J. Hendrixa , koszula M. Jacksona i wiele rockowych gadżetów. Wracam niebawem. Szymon – na urlop!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *